MFKH 2022 headline

Čtvrtek 8. 6. 2023 / 17:00 / kostel sv. Jana Nepomuckého

JOHANN SEBASTIAN BACH V

Johann Sebastian Bach: Francouzské suity BWV 812 – 817

Konstantin Lifschitz – klavír

 

Suita č. 1 d moll
Allemande – Courante – Sarabande – Menuet I – Menuet II – Gigue

Suita č. 2 c moll 
Allemande – Courante – Sarabande – Air – Menuet – Menuet – Trio – Gigue

Suita č. 3 h moll 
Allemande – Courante – Sarabande – Angloise – Menuet – Trio – Gigue

Suita č. 4 Es dur
Allemande – Courante – Sarabande – Gavotte – Air – Menuet – Gigue

Suita č. 5 G dur 
Allemande – Courante – Sarabande – Gavotte – Bourrée – Loure – Gigue

Suita č. 6 E dur  
Allemande – Courante – Sarabande – Gavotte – Polonaise – Bourrée – Menuet – Gigue

 

Volné pokračování epochálního provedení kompletního Beethovenova klavírního díla Konstantinem Lifschitzem během festivalového týdne v r.2021. J.S. Bach a Konstantin Lifschitz v dialogu dvou souznících duší. Část pátá – Francouzské suity.

 

Více o programu

Francouzské suity jsou navzdory názvu, nebo spíše přezdívce, komponovány převážně ve stylu italském. Dnes se těmito nuancemi není nutné zabývat: jde o sledy stylizovaných barokních tanců, z nichž některé jsou „povinné“ (allemanda následovaná courantem a závěrečná rychlá gigue) a některé variabilní – zde například loure nebo polonaise.

Francouzské suity jsou často považovány za „chudého příbuzného“ skvostných a efektních Anglických suit a Partit. Faktem je, že byly pravděpodobně určeny především k pedagogickým účelům, nikoli k veřejnému provedení. Bach je zkomponoval za svého působení ve funkci dvorního kapelníka v Köthenu na počátku dvacátých let 17. století, kdy se jeho pověst vynikajícího hráče a učitele šířila po Německu i mimo něj.

                                                                                                                                                                                                          Text: Dita Hradecká

Košík