Ve čtvrtek 12. června se v kostele Panny Marie na Náměti konal koncert věnovaný vokální a komorní tvorbě Dmitrije Šostakoviče a Gustava Mahlera.
Zaznělo Šostakovičových Šest básní Mariny Cvetajevové – cyklus zhudebněných textů ruské básnířky s tragickým osudem. Zde zazářila mezzosopranistka Bella Adamova a klavíristka Katarína Palová.
Konstantin Lifschitz pak zahrál Šostakovičovu Sonátu pro klavír č. 2, která pochází z nelehkého válečného období.
Ve druhé polovině večera následovaly Mahlerovy Rückertovy písně s hlubokými tématy lásky, přírody a samoty. Zde děkujeme i dalším umělcům – Haně Baborákové (violoncello), Karlu Untermüllerovi (viola) a Milanu Palovi (housle).
V pátek 13. června proběhl v chrámu svaté Barbory koncert, který nabídl tři výrazná díla 20. století.
Večer otevřel Smyčcový kvartet c moll č. 8 Dmitrije Šostakoviče v podání Heleny Jiříkovské a Milana Paly na housle, Vladimíra Bukače na violu a Jiřího Bárty na violoncello. Tento kvartet zazněl již minulou sobotu v Tylově divadle, a pro velký úspěch ho umělci uvedli znovu – tentokrát v působivém prostoru chrámu sv. Barbory.
Následovala Sonáta č. 1 pro housle a klavír od Valentina Bibika, kterou přednesli Milan Pala (housle) a Katarína Palová (klavír).
Závěrem večera jsme si poslechli Trio Élégiaque č. 2 d moll Sergeje Rachmaninova v podání Alexandry Conunovy (housle), Jiřího Bárty (violoncello) a Konstantina Lifschitze (klavír).








