V kostele Panny Marie na Náměti zazněla 9. června hudba napříč žánry – od jazzem inspirovaných skladeb až po Šostakovičův Koncert pro klavír, trubku a smyčce.
V první půlce koncertu v podání Epoque Quartetu a klarinetisty Irvina Venyše zazněly soudobé a jazzové skladby, které v druhé půlce doplnil Šostakovičův ikonický Koncert pro klavír, trubku a smyčce č. 1 c moll, op. 35. Zde zazářila také Terezie Fialová na klavír, Lubomír Kovařík na trubku a Tomáš Vybíral na kontrabas.

V úterý 10. června zazněla v chrámu sv. Barbory jedinečná hudební kombinace – lyrický Mozartův Kvintet pro klarinet, dvoje housle, violu a violoncello A dur, K 581 a dramatický Kvintet pro dvoje housle, violu, violoncello a klavír g moll, op. 57 Dmitrije Šostakoviče. 🎶
O precizní a působivé provedení se postarali klarinetista Irvin Venyš, houslisté Milan Pala a Helena Jiříkovská, violista Vladimír Bukač, violoncellista Jiří Bárta a klavírista Konstantin Lifschitz.
Večer plný kontrastů – jemná elegance Mozarta a naléhavá energie Šostakoviče – vytvořil nezapomenutelnou atmosféru. Děkujeme všem účinkujícím!

Ve středu 11. června patřil chrám sv. Barbory dvěma výjimečným cyklům 24 klavírních preludií – Chopinovu intimnímu, niternému pohledu a Šostakovičově kontrastní, výrazné hudbě plné ironie i virtuozity.
Oba světy propojil brilantní pianista Konstantin Lifschitz, který publikum provedl pestrou paletou emocí, nálad a tónin.
Večer, který ukázal, že i „malé formy“ dokážou znít velkolepě.